K-FOG RECENSERAR

Filmrecensioner, Filmnyheter, Trailers och mycket mer.

Allt från 1 till 10.

I'M BACK!

Publicerad 2014-01-09 13:42:00 i Blogg,

Hoppsan hejsan ett blogginlägg från lilla mig!
Det var ett bra tag sen jag gav upp på bloggen, snart 1 år om jag inte missminner mig. Ärligt talat saknar jag bloggandet jätte mycket, det var tidskrävande och jag har inte haft så många läsare, men under den gångna tiden har det helt enkelt fattats något och det kan mycket möjligt vara bloggandet!
 
 
Så varför slutade jag?
Det fanns mycket som fick mig att sluta, personliga orsaker som depression efter att min bror gick bort för 1 år sedan, mycket skola och lathet. Först och främst drog mina läsare ner från över 200 till runt 20-15 stycken. Även fast jag aldrig varit jätte intresserad av att skaffa jätte många följare hade läsarantalets drastiska minskning en väldigt negativ effekt på mig, det kändes helt enkelt som om jag blivit tråkig eller gjort något fel. En annan stor faktor till varför jag slutade var även för att det tog så stor tid, då jag stresstittade på otroligt många filmer och skrev väldigt långa recensioner. När sedan läsarantalet minskade tappade jag motivation i att lägga all den tiden på något ingen såg. Jag ska inte ljuga, nu ska jag vara helt ärlig, film är något som behöver finnas i mitt liv ständigt för att jag ska må bra, utan att se film eller engagera mig i film på något viss känns det bara tomt..
Därför kommer jag snart tillbaka!
 
 
Nya förändringar som kommer
Det gamla konceptet fungerade för många och jag fick mycket bra feedback på mina recensioner, men jag känner att för min skull behöver det förändras om jag ska kunna börja recensera igen! Förut slängde jag ut 4-5 recensioner eller inlägg i veckan för att alla sa att man som bloggare ständigt måste uppdatera för att tittare skall hålla sig kvar. Det var även för att jag ville hinna med i filmvärlden, som, sanna mina ord, aldrig slutar pumpa ut nyheter, ständigt, ständigt. Det kräver alltså att man måste hålla sig uppdaterad, läsa skvaller, läsa nyheter, läsa, läsa och läsa. Samt se de nya filmerna till de nya recensionerna. Om jag skall kunna göra det här måste jag alltså dra ner på recensioner och andra inlägg i bloggen. Fick faktiskt höra av många att mina recensioner var för långa ibland, så en del kan känna sig nöjda nu. I och med att dom blir kortare kommer jag även att ändra deras upplägg lite. Kanske blir lite test, mix och knepp tills jag hittar det som fungerar bäst.
 
Ett ständigt faktum som alltid kommer förstöra för mig är att jag bor i Sverige. Låt mig förklara. Det är ofta stor skillnad på när filmer kommer ut i Sverige gentemot Amerika och andra länder, beroende på distributionsavtal osv. Kommer en film ut idag i Amerika kan det dröja innan den kommer hit, så pass mycket att en del filmer kommer ut med flera månaders skillnad. Något som gör det ännu värre är att jag bor på Gotland, där vissa filmer tar ytterliggare längre tid på sig innan dom visas.
 
Har även ett litet projekt jag nu börjat med. Förhoppningsvis kommer jag inom en snar framtid att göra min allra första filmrecension, inte i textform som förut, utan i talform. På en ännu hemlig Youtube-sida kommer jag förhoppningsvis publicera en hel del i den kommande framtiden. Det kan bli bra eller dåligt, pinigt eller inte, ni får helt enkelt vänta och se vad resultatet blir, precis som jag, för jag har ingen aning om det är en bra idé eller inte! Men eftersom jag är filmintresserad gäller det inte bara att se på film, men även göra film, så jag kommer i alla fall ha roligt medan jag testar om detta kommer fungera eller inte.
 
Jag vill även snygga till bloggen lite, design och stil. Så om någon har förslag eller är grymma på att designa bloggar får ni mer än gärna höra av er! Jag förstår inte alls hur man fixar till designen, även fast jag kollat på åtskilliga Youtube filmer om det. Men jag förstår att en snyggare hemsida hade dragit till sig fler och att det även blir roligare att läsa. Jag har aldrig varit nöjd över min design, men ärligt talat är det den snyggaste jag kan ha nu, om ingen ängel räddar mig från all den förvirrande designkodningen.
 
 
Summering:
Det blev ett rätt långt inlägg nu, men summerar lite för er.
För snart 1 år sedan slutatade jag blogga, nu kommer jag snart tillbaka!
Jag förklarade varför jag slutade, om mitt läsarantal som gick från 200 till 15.
Mina nya recensioner kommer bli kortare och med ett mer lättläst upplägg.
Sverige får filmer senare än de i Amerika, nya filmer där blir gamla här.
Förhoppningsvis kommer jag snart börja filma mina filmrecensioner.
Jag söker efter någon som kan snygga till min design.
 
 
Hoppas ni är lika taggade som jag!!
/ K-Fog

Kommentarer

Postat av: Flora

Publicerad 2014-04-13 21:59:31

Kan absolut inte säga att jag är något HTML/BBCode-proffs, men om du ännu stör dig på din layout så kan du pitcha med mig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

K-Fog

Älskar film och vill gärna dela med mig av vad jag tycker och tänker! Men ta inte mitt ord för det, se filmen själv och bilda en egen uppfattning.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela