K-FOG RECENSERAR

Filmrecensioner, Filmnyheter, Trailers och mycket mer.

Allt från 1 till 10.

Lite om mig.

Publicerad 2012-10-25 19:42:00 i Blogg,

K-Fog
Så den stora frågan är då, vem är jag? Jag tycker för att på bästa sätt kunna läsa och förstå det jag skriver och vill förmedla så måste ni veta lite om mig och vem jag är. Men denna blogg handlar inte om mig, den handlar om film tänker du (?) och det är korrekt. Så då hoppar vi över massa personliga grejer, vill du bara läsa om film så kan du hoppa över denna!
 
Fakta om mig:
Jag heter Kevin L. Fogelqvist. Jag är för tillfället 17 år gammal, fyller den 10 februari så blir snart 18 år :D
Jag går Samhällslinjen med inriktning media i 2an. Funderar på att gå högskola med ämne film eller något liknande. Jag har länge jobbat på en ungdomsgård, tycker det är kul att kunna hjälpa till på ett sådant sätt då det är många som söker sig till ungdomsgårdar och ser det som ett ställe man kan må bra på, ha roligt på osv. Tycker det är kul att jobba med ungdomar och att vara lite av en förebild för de yngre, en riktigt awesome känsla!
Annars är jag mest med mina fantastiska vänner, vilket är bland det viktigaste för mig.. Om jag inte ser film eller liknande så hittar du nog mig med en vän och kanske, kanske ser vi på film också!
 
Min relation till film:
Redan som liten kunde jag se mycket film, hade många filmer och såg film med kompisar. Många av dom gamla barndomsfilmerna kunde jag ha sett 20 gånger utan att det hindrade mig att se den en 21 gång. Men jag skulle nog kanske ändå inte kalla film mitt största intresse, det är liksom inte det enda jag håller på med. Jag går i skolan och när jag inte går i skolan är jag med vänner. Men det jag har känt att jag verkligen brinner för är film, så fort man skall prata om film lyser liksom allting upp och jag känner, det här är något jag tycker är otroligt roligt att diskutera! Jag har även gjort lite film med en grupp som heter Goldenproductiontv, som gör filmer på Youtube och liknande, något jag tycker är bland det roligaste jag gjort någonsin, även om inte filmerna är bäst i världen. På en tråkig dag så kan jag se film hela dagen om det skulle vara så, oftast blir det en film om dagen. När jag började märka att jag kunde komma ihåg skådespelares namn, nämna andra filmer den skådespelaren varit med om och när jag kom så långt att jag hela tiden började läsa om vilka filmer som kommer, hur mycket en film tjänat in och liknande, det var då jag började märka att detta var något jag kunde mycket om. Jag kan nog inte så mycket egentligen, men mer än många andra och det har också märkts. När man kommer till en filmhylla i en affär med en vän och man börjar peka ut alla de filmer man sett och kan säga om dom är bra eller dåliga, då känner man, det är väldigt många filmer jag sett!
 
Idén om en filmblogg:
Jag fick en idé att jag ville börja recensera film. Jag kände att jag tyckte det var roligt att prata om film, att säga varför en film var bra eller dåligt och många började komma till mig och fråga om förslag. Jag har även sett ett flertal inlägg på bland annat Facebook om "Förslag på film", när någon har tråkigt. Det var nog där idén om en filmblogg började. Att man bara skulle kunna skicka länken och säga "Se här och välj" eller något sådant. Sen var det hela grejen med, kommer någon läsa eller inte? Finns intresset? Det var många frågor som började dyka upp.. "Jag kan ju inget om att blogga" var något som fastnade i skallen. Men nu är jag här, nu bloggar jag, så vi får se vart detta leder! Börjar med lite recensioner så snart som möjligt!
 
Då vet ni lite om mig. Håll er uppdaterade och snart kan vi kicka igång filmbloggen!
 
/ K-Fog

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

K-Fog

Älskar film och vill gärna dela med mig av vad jag tycker och tänker! Men ta inte mitt ord för det, se filmen själv och bilda en egen uppfattning.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela