K-FOG RECENSERAR

Filmrecensioner, Filmnyheter, Trailers och mycket mer.

Allt från 1 till 10.

Filmnyheter: Star wars 7?

Publicerad 2012-10-30 23:00:00 i Blogg, Filmnytt,

Tänkte börja köra lite nyheter i filmvärlden då och då, när det händer speciella saker!
 
Fick nyss veta av en vän att det planeras en Star Wars 7.. Första tanken som en av de som växt upp med de nya Star Wars episod 1-3 och faktiskt tyckte om dom som liten, var ju att "Omg omg, fan vad coolt" men som kritiker.. Kan detta vara ett väldigt dåligt drag.
 
Disney har eller tänker köpa rättigheter till Lucas Art, vilket ger dem rättigheter till att fortsätta historien inom Star wars dimensionen. Det är tänkt att komma 3 till filmer, precis i samma stil som alltid när det är Star Wars man pratar om. Filmerna ska vara en fortsättning efter 6:an och spelas ut ett par år efter 6:ans slut. Detta känner jag när jag diskuterade med min vän innan, att det kan gå det ena eller andra hållet. Det kan sluta som skit eller bli en total hit. Jag tror att om dom tar sig tid att göra det snyggt, har en bra regissör som passar för jobbet och inte gör bort sig, inte gör som Lucas gjort med 1-3 och har skit effekter.. Så kan dom kanske lyckas göra publiken åtminstone nöjd.
 
Filmen kommer i så fall komma runt 2015 och släppas en varje år. Det coola är att filmerna skall spelas ut i framtiden efter 6:ans slut, det betyder att det gått ungefär så mycket tid i verkligheten mellan filmerna som i Star Wars dimensionens tid. Detta gör att filmen kan anpassas efter det och vi kan nog förvänta oss att Luke, Solo och Leia kan komma att vara med. Bra nyheter för Mark Hamill vars karriär dog efter Star Wars filmerna.. Dock ser han mer ut som Kejsaren nu än som Luke..
 

Detta kan komma att bli intressant så vi får se vad som händer!
Läs mer om detta på: http://www.deadline.com/2012/10/disney-acquires-lucasfilm-star-wars-creator/
och: http://en.wikipedia.org/wiki/Star_Wars_sequel_trilogy
 
Vad har du för tankar om denna nyhet, skriv gärna så får jag veta! =)
 
På bild: Kanske något sådant i framtiden?
 
K-Fogs Filmnyheter 2012, 10, 30.
 
/ K-Fog
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

K-Fog

Älskar film och vill gärna dela med mig av vad jag tycker och tänker! Men ta inte mitt ord för det, se filmen själv och bilda en egen uppfattning.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela