K-FOG RECENSERAR

Filmrecensioner, Filmnyheter, Trailers och mycket mer.

Allt från 1 till 10.

Söndags Special.

Publicerad 2012-11-04 13:11:12 i Filmnytt,

Det är söndag och man är inte så pigg i skallen, i alla fall inte jag..
Tänkte vara lite lat idag och köra en liten specialare istället för en recension!
Nu snackar vi kommande filmer som kan bli bra och vad jag har för tankar kring dessa kommande filmer som kommer ut 2013..
 
Först upp har vi: The Last Stand.
Detta skall tydligen bli Arnold Schwarzeneggers comeback in i filmvärlden, gubben som gav upp filmerna för att bli guvernör vill nu göra film igen och detta gör han genom att spela en sheriff i en liten stad, självklart händer det något skit som får honom att köra die hard stil, ensam och spöa skiten ur ett par skurkar. Pang pang och klyftiga repliker, kan verkligen bli intressant att se, om den blir bra eller inte vet jag inte men Arnold är rolig att se på och vi älskar ju alla att han fortfarande inte kan snacka klok engelska. Så vad gör nu den här österrikaren mitt ute i ingenstans i Amerika som sheriff? Vi får se det 2013!
 
Sedan har vi: Hansel and Gretel: Witch Hunters.
En ny Disney version? Nej snarare en ny version av Hans och Greta där dom visar "vad som egentligen hände". Hans och Greta är häxornas värsta fiende i den här filmen där Jeremy Renner släpper Hawkeye pilbågen och skaffar sig Gemma Arterton vid sin sida med en crossbow istället, dessa två skådisar är alltså Hans och Greta? Men visst, vi kör på det.. Grejen är att filmen säkert blir skitbra så jag tänker inte säga något dumt om den som man får ta tillbaka sen, men blir den dålig så chockar det inte mig heller! Vi får vänta och se helt enkelt!
 
Sedan kommer: Warm Bodies.
Ännu en till vampyrfilm? Nej den här gången är det en Zombie tjejerna kommer tycka är skitsnygg. Att den är likt Twilight är ingen hemlighet då hatet redan börjat på youtube men är storyn så lik? Det handlar om en kille som är en Zombie, han blir vän med flickvänen till en kille han har käkat upp.. Nej storyn låter dummare än Twilight men saken är den att filmen kommer bli omtalad och kan, kan, kan, kan, kanske vara bra, KANSKE! Vi får helt enkelt se! Så håller vi tummarna!
 
Vi har: A Good Day To Die Hard.
Alltså Die Hard 5. Många tycker att dom borde stannat på 3:an men jag tycker dom borde hålla käften, som ett stort fan av både Bruce Willis och Die Hard filmerna så längtar jag som fan till den här filmen som kan bli hur bra som hellst. Trailern är skit bra så jag hoppas verkligen filmen håller måtet, när John McClane än en gång ska spöa terrorister som ingen annan kan. Jag säger bara Yippie-Kay-Yay och väntar i extas på denna film!
 
Tom Cruise spelar i: Oblivion.
Det är alltså inte Oblivion som i spelet Oblivion utan en helt ny film som handlar om något helt annat. Oblivion är en Sci-Fi som jag tycker verkar väldigt intressant.. Tom Cruise är inte min favorit, inte heller många andras favorit men han är i faktum en bra skådis och det mesta han gör kan antingen bli skit eller skitbra, Oblivion verkar bra i alla fall. Det är en framtidsfilm, där Tom Cruise spelar en av de sista människorna kvar på jorden, jorden som numera ser ut som en helt annan planet, förstörd och på randen till förstörelse tack vare människan. Det låter ändå som en väldigt typisk Sci-Fi film, men kanse den här är bättre än de andra? Vi får se..
 
Iron man 3
Mer behövs nästan inte.. Jag är så fett taggad på den så det är galet, trailern är inte mindre än episk och Iron man i sig själv kan inte bli bättre, det är marvels lilla ögonsten. Den utspelas efter The Avengers och är en film som skall sätta Tony Stark på prov. Robert Downey Jr. Får helt enkelt ta på sig Iron man dräkten än en gång och visa sin otroliga skådespelar talang för att leda vägen mot The Avengers 2. Tagga!
 
Star Trek: Into Darkness.
Star trek är alltså inte dött ännu! Hitten från 2009 som fick visa att hurra och andra att bua är tillbaka. För min del är det verkligen en film jag längtar till, jag tyckte om den förra så hoppas den här har samma känsla! Skådisar jag gillade att se som sina roller, med bra personkemi och roliga skämt, action och äventyr, allt i ett. Det var en skitbra film, så denna har höga förväntningar! Hoppas den kan matcha dom och göra sommar 2013 till den bästa på länge!
 
Fast 6.
Ja, Fast and Furious verkar aldrig ge upp nu när dom kommer tillbaka i nummer 6. Många filmserier som håller såhär länge är antingen skitbra eller vet inte om att dom borde ge upp. Fast and Furious är både och, dom är bra men kanske lite ute och kör på fel sida av vägen. Hoppas den här är lika bra som Fast5, då den slog mig med häpnad och var mycket bättre än jag kunnat tro. Problemet är bara att 5:an slöt så bra att jag tycker det är synd med en till.. Men jag älskar Vin Diesel så det blir kul att se han tillbaka på duken igen!
 
The Hangover: Part III.
Jag vet inte om jag ska vara glad eller ledsen. Känns som att dom dödar hela grejen med Hangover, 1:an var verkligen en av de bästa komedierna som finns, 2:an var knappt bra alls.. Hur kommer då en 3:a att bli. Ja fansen verkar inte vilja ha mer, eller egentligen vill man det men det funkar liksom inte, så hellst inte. Det är en blandad känsla av "Ja mer av gänget" och "vad är chansen att det händer dom 3 gånger". Ja killarna är tillbaka, så vi får se vad det blir av det! Undrar vem dom tappar bort den här gången, för en sak är säkert, dom kommer nog inte ändra på storyn så himla mycket den här gången heller.. Men det står dock att detta blir sista delen, så kanske, kanske kan den här bli mycket bättre än väntat!
 
Will Smith låter Jaden få huvudrollen i: After Earth.
Ska Jaden Smith gå i sin fars fotspår? Jaden spelar son till sin egen far i denna Sci-Fi film där vi än en gång hamnar långt i framtiden då jorden inte längre går att bo på. Will och Jaden krashlandar med sitt rymdskepp på en farlig planet som visar sig vara den nu obeboeliga jorden. Jaden tvingas nu färdas ensam på denna farliga planet för att hitta hjälp. Låter som en bra film, men det är dock bara en sak jag tänker på när jag läser att Jaden blir ensam.. Kommer det då bara vara Jaden? Om det är en obeboelig jord, kan det komma med fler karaktärer? Kommer det bli någon action eller är det bara Jaden som ska gå genom hela film? Klart det kommer fler, klart det kommer action, men, men det står inget om det så vi får väl helt enkelt se vad dom har tänkt sig gällande After Earth.
 
 
Hoppas nu att alla filmerna blir bra. Detta var inte alla filmer som kommer ut 2013 men några i den långa listan jag kommer fortsätta på. Dock får det duga med 10 filmer för den här gången. Ha en skön söndag!
 
Kram på er
/ K-Fog

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

K-Fog

Älskar film och vill gärna dela med mig av vad jag tycker och tänker! Men ta inte mitt ord för det, se filmen själv och bilda en egen uppfattning.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela