K-FOG RECENSERAR

Filmrecensioner, Filmnyheter, Trailers och mycket mer.

Allt från 1 till 10.

K-Fog Recenserar: This Means War.

Publicerad 2012-11-02 17:14:00 i 5 - 10, Action, Filmnytt, Komedi, Recensioner, Romantik,

Vi har alltså Bane och James T. Kirk som slåss över June Carter Cash i
This Means War, låt matchen börja!

Om filmen:
Filmen är regisserad av McG, han har gjort filmer som Charlie's Angels, Terminator Salvation och Stay Alive, även känd för Tv-serier som The O.C. Supernatural, Chuck och Nikita. Skådespelarna är som hintat mannen bakom Bane masken Tom Hardy, känd från The dark knight rises, the warrior och även han har varit med i Star trek en gång i tiden. Star treks nya Kirk och även Tom Hardys motspelare är Chris Pine, känd från Star Trek, Unstoppable och Smokin' Aces. I filmen slåss de båda om en tjej, ingen mindre än Reese Witherspoon, kvinnan som spelar June Carter Cash i walk the line, är även med i Legally Blonde och Sweet Home Alabama. Andra kändisar med i filmen är Til Schweiger, Chelsea Handler och Angela Bassett. Filmen har fått  stjärnor 3 på IMDB och 4.3 på Rotten Tomatoes. Kärlekskomedi med action,
så kort och gott en film alla kan se!

Handling:
(Kortfattat och med så få spoilers som möjligt)
Filmen handlar om toppspionerna FDR Foster och Tuck Hansen. Två killar som känt varandra nästan hela livet, är bästa vänner och kollegor. När Tuck bestämmer sig för att börja dejta igen efter separationen med sitt ex träffar han Lauren Scott på en dejtsida på nätet. Han börjar genast gilla henne, men saken är den att hon även träffar på FDR, utan att veta att de två känner varandra börjar hennes intresse för de båda att växa.. När de sedan får reda på att de gillar samma tjej är kampen på vem som kan få henne igång..

Mina tankar:
Filmen är en typisk romantisk komedi som har det halvt unika inslaget med mycket action för killarna, eller för tjejerna som gillar action. Den är underhållande och man kan börja skratta då och då ifall man förstår skämten, som inte är så svåra att förstå. Det är snyggt när dom får med både det ”romantiska” väldigt ytligt romantiska i det här fallet och snygga spionscener, speciellt 1 scen gillade jag som jag nämner i spoilersdelen! Det är en film som passar när man vill ha en relativt bra film att titta på med sina vänner som alla kommer gilla, jag har visat den för några av mina vänner och har inte mött på några klagomål hittills! Skådespelet är bra, gillar starkt Tom Hardy och även Chris är bra skådespelare, vilket ger den här filmen pluspoäng i mina ögon. Jag ger den dessvärre några minuspoäng för slarv i storyn, men det är ändå en komedi så storyn är inte lika väsentlig, dock hade den fått pluspoäng om det inte hade varit för ”dessa slarv”..

(SPOILER VARNING!)
Åh vad skönt att slippa vara spoilerförsiktig! ”Dessa slarv” som jag pratade om är det dåliga slutet, det lyckliga slutet.. Som inte passade för filmen. Visst är det sant att man vinner på ett lyckligt slut och så vidare, men dom kunde gjort det till ett betydelsefullt slut istället men självklart skall allt falla på plats och lösa sig i slutet! För min smak är det lite orealistiskt och minuspoäng i mitt anseende, men tycker ni att det lyckliga slutet var precis vad ni ville ha så var glada för det.. Det är bara min förbannelse att vara kritisk. Att filmen är väldigt ytlig, då hon är med en av killarna för hans charm och den andre för hans utseende, där hon till slut väljer killen med utseendet är en perfekt återspegling på verkligheten visst, men det är en sanning vi kanske inte vill se på film, vi killar som hoppades på han som förtjänade tjejen! Dock är dessa minus något man kan förbise då det är en komedifilm och detta i sig är ett plus!

Slutsatts och poäng:
En bra film, en rolig film och bra skådespelare! Jag kan inte annat än att ge den hyfsade poäng, det är ju ändå inte det bästa jag någonsin sätt och det är ingen ”wow” film. En poäng som är både bra och kan vara dålig för dom som älskade filmen, det blir över 5 då det i alla fall är en film jag rekommenderar och mycket väl kan
se igen om det ska vara så!

Detta var min åsikt, om ni vill motbevisa mig får ni se filmen själv.
Skapa er egen åsikt och berätta för mig varför jag har fel i så fall!

Filmen får 6 Fåglar av 10!

/ K-Fog.
 
 
På bilden: FDR Foster - Chris Pine, Louren Scott - Reese Witherspoon, Tuck Hansen - Tom Hardy från filmen This Means War.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

K-Fog

Älskar film och vill gärna dela med mig av vad jag tycker och tänker! Men ta inte mitt ord för det, se filmen själv och bilda en egen uppfattning.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela