K-FOG RECENSERAR

Filmrecensioner, Filmnyheter, Trailers och mycket mer.

Allt från 1 till 10.

K-Fog Recenserar: Hamilton: I Nationens Intresse,

Publicerad 2012-11-29 13:55:00 i 5 - 10, Action, Drama, Filmnytt, Recensioner,

Svenska versionen av James Bond, här är Hamilton.

Om filmen:
Filmen är regisserad av Kathrine Windfeld, Gjort lite Wallander och 3 andra kriminalare men inte så mycket mer, ger oss en av Sveriges största filmer hittills! Filmen bygger på Jan Guillous romaner om Carl Hamilton. Mikael Persbrandt spelar Hamilton, Mikeal har innan Hamilton varit med i Beckfilmerna och andra svenska filmer, nu är Mikeal en av de nyaste svenskarna i Hollywood och kommer vara med i Sagan om ringen prequeln om Bilbo. Är det någon som ens läser det här? Bara undrar liksom.. Kommentera i så fall något random, skulle vara skoj att se ;) Annars har filmen fått  3 stjärnor på IMDB och har inget på Rotten Tomatoes, då Rotten är en engelsk sida, Hamilton en svensk film..

 

Handling:
(Kortfattat och med så få spoilers som möjligt)
Carl Hamilton är boss!
Han står över lagen och röjer barnan med ondingarna. Han är som James Bond fast bättre och svensk. Han har nu bestämt sig för att sluta upp att vara spion och börja leva ett vanligt liv med en kvinna han fallit för. Han råkar sedan ut för en olycka när han reflexmässigt använder sina spionkunskaper och hamnar i trubbel med svenska lagen. Han dras in i spionlivet igen på ett sista uppdrag för att försvara Sverige, blandat med att han har svensk polis efter sig och plågas av sitt förgångna, lyckas han med sitt uppdrag?

 

Mina tankar:

En av Sveriges största filmer, i toppklass har den fått bra betyg och kritik från de flesta. Den fick upp Mikael i Hollywood nivå och har även en uppföljare som nyligen kommit ut. Hamilton är kanske lite lik James Bond, lite överdriven och visar Sverige som lite mer än vad det är.. Sverige är väl inte riktigt så som uppvisat och jag ser inte riktigt vitsen i att vi ens skulle behöva någon som Hamilton, men det funkar för filmen! Den var bra, den var spännande och gillade hela det dramatiska över att han plågas av vad han gjort, det gav filmen mer djup, vilket är ett plus i en annars komplicerad och actionfylld film.

Slutsatts och poäng:
Den får en rätt låg poäng för att jag inte gillar svensk film såååå mycket, den var komplicerad och man glömmer liksom bort den efter ett tag ändå, den är ingen man fastnar för. Den är sjukt bra men inte min typ!

 

Detta var min åsikt, om ni vill motbevisa mig får ni se filmen själv.
Skapa er egen åsikt och berätta för mig varför jag har fel i så fall!

 

Filmen får 6 Fåglar av 10

/ K-Fog

 

 

På Bilden: Carl Hamilton - Mikael Persbrandt från filmen Hamilton.

 

Kommentarer

Postat av: Angelica

Publicerad 2012-11-29 22:43:37

Jo Kevin jag läser ofta och ser oftatst filmerna du skriver om. Intressant!

Svar: Haha, skoj att någon såg det jag skrev ;) Skulle bara se om det var någon som gjorde det. Fortsätt gärna att läsa! Finns alltid här när du inte vet vilken film du ska se ;)
K-Fog

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

K-Fog

Älskar film och vill gärna dela med mig av vad jag tycker och tänker! Men ta inte mitt ord för det, se filmen själv och bilda en egen uppfattning.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela