K-FOG RECENSERAR

Filmrecensioner, Filmnyheter, Trailers och mycket mer.

Allt från 1 till 10.

K-Fog Recenserar: Ghost Rider: Spririt of Vengeance.

Publicerad 2012-11-30 13:00:21 i Filmnytt,

 

Om filmen:

Filmen är regisserad av Neveldine och Taylor, två stycken som alltid hjälps åt att göra film, dom har gjort film som Crank och Pathology.. Som är bra filmer.. Vi har Nicolas Cage som varit med i typ hur många filmer som helst, några av dom väldigt bra. Vi har även Johnny Whitworth, Ciarán Hinds, Violante Placido och Idris Elba, alla som är bra skådespelare, speciellt Idris... Så jag fattar inte ens varför dom var med i den här filmen. Den fick  2 stjärnor på IMDB och 3.8 på Rotten Tomatoes, vilket jag tycker är för höga poäng..

Handling:
(Kortfattat och med så få spoilers som möjligt)
Den är bara dum.. Det är tydligen en uppföljare för Ghost Rider filmen som kom ut 2007, men det märks inte. Det handlar om Johnny Blaze som börjar brinna och åker runt på sin motorcykel och dödar folk som är onda.. Han är tydligen ostoppbar och one shotar folk med sin kedjepiska, han pissar eld och har en massa andra krafter. I den här filmen ska han än en gång slåss mot djävulen och hans kompisar, så hur går det tror ni? Inte för det är värt att ta reda på..

Mina tankar:
Helt klart att den är en av de dåligaste filmerna jag har sett.. Den är inte värd att se, dock är den 95 minuter lång med eftertexter så den är inte så lång, men det är cirka 90 minuter jag slösade bort på en värdelös film som inte borde ha gjorts. Det enda som var bra med filmen var effekterna som var betydligt bättre än dom i första filmen och att det var med en svensk kille i några minuter! Se inte det här som en recension, se det som en varning.

 

Slutsatts och poäng:
Jag vet inte själv vad jag har för poängsystem, om jag får gå ner på 0 poäng eller inte, men hade gärna gjort det.. Den är verkligen kass, så den får det lägsta möjligt och inte mer än så. Skrev inte ens seriöst om den, för jag känner inte att jag vill slösa mer tid på den här filmen än de 90 minuter jag har skänkt av mitt liv till den där.. Ja, vad som liknar mer ett intro än en film.

 

Detta var min åsikt, om ni vill motbevisa mig får ni se filmen själv.
Skapa er egen åsikt och berätta för mig varför jag har fel i så fall!

 

Filmen får 1 Fåglel av 10.....

/ K-Fog
 
 
 

 

På Bilden: Johnny Blaze/ Ghost Rider - Nicolas Cage från filmen Ghost Rider: Spirit of vangeance.

Kommentarer

Postat av: Pandawong

Publicerad 2012-11-30 13:51:37

Grammarnazin kom fram inom mig, men det ska väl vara Spirit och Slutsats? eller ska de vara Spririts och Slutsatts?

Svar: Filmen heter Spirit of vengeance och jag ser inte riktigt någonstans jag har skrivit fel.. Om jag nu har gjort det ber jag högvärdigt om ursäkt herr Panda :)
K-Fog

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

K-Fog

Älskar film och vill gärna dela med mig av vad jag tycker och tänker! Men ta inte mitt ord för det, se filmen själv och bilda en egen uppfattning.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela