K-FOG RECENSERAR

Filmrecensioner, Filmnyheter, Trailers och mycket mer.

Allt från 1 till 10.

K-Fog Recenserar: Battleship.

Publicerad 2012-11-28 15:07:35 i 5 poängare, Action, Filmnytt, Recensioner, Sci-Fi,

Från brädspel till biofilm.. Ja, det är Battleship.

Om filmen:
Filmen är regisserad av Peter Berg som regisserat bland annat Hancock och även skådespelat i en del filmer. Filmen har bra skådespelare, som t.ex. Liam Neeson, Taylor Kitsch, Brooklyn Decker och några andra, den har även svensken Alexander Skarsgård. Sen återstår Rihanna, som tydligen ville vara med och göra film.. Filmen släppte sin trailer och med den även stora förhoppningar, dock gick det inte så bra för Battleship som bara fick 3 stjärnor på IMDB och 4.6 på Rotten Tomatoes, plus väldigt dålig kritik..

Handling:
(Kortfattat och med så få spoilers som möjligt)
Filmen handlar om Alex Hooper, hans bror Stone Hooper och Alex flickvän Samantha Shane. Det första man får se i filmen är att Alex är en nolla, han är inte speciellt stilig av sig eller något, men han vet hur man får tjejen man vill ha, när han charmar Samantha dom första minuterna i filmen. Han tar sedan värvning i armén med sin bror och hamnar på ett krigsfartyg. När jorden sedan blir attackerad av utomjordiska krigsskepp, är han och hans vänner på krigsskepet människans största försvar.

Mina tankar:
Helt enkelt en film man lätt glömmer.. Det bästa i hela filmen är dom första minuterna när filmen är mer av en komedi och man får se hur Alex ska charma Samantha. Sedan tar den en vändning mot vad den skall vara, en actionspäckad sci-fi film! Dock gör den inte sig bra ifrån på alla fronter.. Den är bra, snygga effekter, relativt bra skådespelare.. Om man bortser från Rihanna som var helt onödig.. Den har dock inget hållande upplägg, den går liksom lätt in i glömskan och är inte så speciell så man kommer ihåg den i längden. Jag kom på härmodagen att jag hade sett den när jag gick igenom vilka filmer jag planerade att skriva om, men jag kom knappt ihåg vad den handlade om, även fast det bara var någon månad sen jag såg den! Men den var inte bara dålig, den var snygg på många sätt och den funkar fint om man bara vill se lite coola actionscener!

Slutsatts och poäng:
Jag vill inte riktigt ge den dåliga poäng, för jag känner att den förtjänar mer! Den är inte bra, men den funkar och det finns så många andra filmer som är flera gånger dåligare än den här var. Jag kan dock inte ge den höga poäng för att den faktiskt var rätt tråkig, originel och inte hade så bra story. Den hamnar på en stadig poäng mellan bra och dålig.

 

Detta var min åsikt, om ni vill motbevisa mig får ni se filmen själv.
Skapa er egen åsikt och berätta för mig varför jag har fel i så fall!
Har ni tips eller vill att jag ska recensera en viss film, skriv till mig.
Hoppas det här kan hjälpa er hitta rätt film för rätt kväll!
Tack för du läser :)

 

Filmen får 5 Fåglar av 10

/ K-Fog
 
Bild från filmen Battleship.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

K-Fog

Älskar film och vill gärna dela med mig av vad jag tycker och tänker! Men ta inte mitt ord för det, se filmen själv och bilda en egen uppfattning.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela