K-FOG RECENSERAR

Filmrecensioner, Filmnyheter, Trailers och mycket mer.

Allt från 1 till 10.

K-Fog Recenserar: A Thousand Words.

Publicerad 2012-11-06 14:30:00 i 5 poängare, Filmnytt, Komedi, Recensioner, Övernaturligt,

Kul att se Eddie Murphy igen, men den här gången får han inte säga så mycket i
A Thousand Words!

Om filmen:
Filmen är regisserad av den finske Brian Robbins, Känd från att regissera filmer som Meet Dave, Norbit och The Perfect Score. Filmstjärnan Eddie Murphy som varit en stor del av min uppväxt som barn är tillbaka och är med i film, nu när han varit borta från branchen ett tag. Eddie är känd från filmer som Tower heist, Dr Dolittle, The nutty professor, Beverly hills cop och många andra, plus rösten på åsnan i Shrek och massor med Stand-up komedi. Andra skådisar i filmen är, Cliff Curtis, Clark Duke, Kerry Washington, Steve Little, Allison Janney och John McBrayer. Det här är både en komedi och lite smått seriös film med ett budskap som har fått 3 stjärnor på IMDB och 3.2 på Rotten Tomatoes,  poäng som jag tycker är lite lågt!

Handling:
(Kortfattat och med så få spoilers som möjligt)
Det handlar om den pratige arbetsnarkomanen och onärvarande maken Jack McCall som hamnar i trubbel. Hans jobb är att hitta författare som skrivit en bok, sedan hjälpa dom att sälja boken (promota). När han sedan träffar gurun Dr. Sinja och ser att hans bok inte alls var lika lång som han trodde att den skulle vara, och allt medan han är frustrerad på Sinja så får Jack en förbannelse över sig. Från ingenstans kommer ett träd upp ur marken på hans bakgård och för varje ord Jack säger tappar trädet ett löv, vad händer när alla tusen löv tar slut och hur slutar denna spännande komedifilmen?

Mina tankar:
Det var kul att se Eddie igen och det är konstigt för mig som gillar honom att höra hur dålig han är från både vänner och kända kritiker. Eddie har varit nomenerad som värsta skådis mer än en gång, något jag har lite svårt att förstå när han kan göra en film som denna! En film som passar honom perfekt då han är någon som kan babbla på i oändligheter, dock tar detta slut i denna filmen när dom bestämt att han ska ha så några repliker som möjligt. Filmen är inte så rolig för att vara en komedi, men den är spännande och har en bra story. Specialeffekter var inte så bra och filmen har lite barnfilms känsla över sig, då den inte är en barnfilm är ju inte det bra. Den är dock väldigt underhållande och känns som att, ser man förbi sådant och kan se förbi sådant är den riktigt bra. Med sitt budskap och med sina tankeställare så har dom lyckats och jag får säga att jag inte sett många filmer i stil med den här och det är ett plus att den inte är så originel. Jag älskade slutet, det var snyggt gjort och fick en känslomässigt med i filmen och får man ett snyggt slut brukar det kunna rädda filmen, då det är det sista intrycket och det man kommer tänka på mest. Kanske inte en film man ser mer än en gång, men den är dock värd att se minst en gång!

Slutsatts och poäng:
Gillar ni Eddie så är det en riktigt go film, underhållande och med många baktankar! Dock inte den bästa filmen jag har sett, verkligen inte så den kommer inte få så höga betyg. Den duger men är inte så mycket emot vad som redan finns där ute och klarar inte riktigt med tempot i filmracet. Jag gillade den dock, inte så mycket klagomål, bara det att den inte riktigt räckte till och det är ungefär de enda minuset jag har. Det är en film man liksom inte behöver se, men ser man den är det inget man ångrar.

Detta var min åsikt, om ni vill motbevisa mig får ni se filmen själv.
Skapa er egen åsikt och berätta för mig varför jag har fel i så fall!

Filmen får det neutrala 5 Fåglar av 10!

 

/ K-Fog
 
 
På bilden: Jack McCall - Eddie Murphy från filmen A Thousand Words.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

K-Fog

Älskar film och vill gärna dela med mig av vad jag tycker och tänker! Men ta inte mitt ord för det, se filmen själv och bilda en egen uppfattning.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela