K-FOG RECENSERAR

Filmrecensioner, Filmnyheter, Trailers och mycket mer.

Allt från 1 till 10.

K-Fog Recenserar: 21 Jump Street.

Publicerad 2012-11-05 14:30:00 i 5 - 10, Action, Filmnytt, Komedi, Recensioner,

Den nya Johnny Depp fria versionen av 21 Jump Street.
 
Om filmen:
Filmen är regisserad av Phil Lord och Chris Miller, som gjort Cloudy with a chance of meatballs och inte speciellt mycket mer. Den har tjejernas favorit Channing Tatum, känd för sitt utseende och för att han är med i filmer som Step up, G.I. Joe, Fighting och The Vow. Skönheten Channing spelar mot den inte like sköne Jonah Hill som i den här filmen inte är lika tjock som vanligt (good for him), Jonah är mest med i komedi, några av hans filmer är: Superbad, Get Him To The Greek, Moneyball och The sitter. Andra skådisar som är med i den här filmen är bland annat Brie Larson, Dave Franco, Rob Riggle, DeRay Davis, Ice Cube och många andra. Komedifilmen har fått  stjärnor på IMDB och 7.2 på Rotten Tomatoes, alltså en av de första filmerna jag recenserar som fått så höga betyg!
 
Handling:
(Kortfattat och med så få spoilers som möjligt)
En film löst baserad på den gamla tv-serien med Johnny Depp med samma namn som filmen. Dock handlar denna film inte om Johnny utan om de två killarna Morton Schmidt och Greg Jenko, eller Doug McQuaid och Brad McQuaid som dom också heter i filmen då dom jobbar som undercover poliser och måste byta namn. Morton var den töntiga killen i skolan och Greg den coola, men nu när dom ska tillbaka till skolan då deras undercover uppdrag gäller att stoppa droghandeln på skolan råkar dom byta ut sina identiteter, så nu är Morton den coola och Greg tönten. Hur dom sedan klarar av detta får ni helt enkelt se! ;)
 
Mina tankar:
En väldigt, riktigt, ordentligt och mycket bra film! Den är riktigt rolig, lätt att hänga med i och den är liksom bara skön. Den har fått riktigt höga betyg och det känner jag att det är liksom rätt, det är en riktigt skön film som borde ha höga poäng. Dock syns det på sättet dom gjort filmen att dom inte trodde den skulle bli så omtyckt som den blev. Den har ett jäktat slut och några scener som dom inte lyckats så bra med tack vare att dom säkert inte trodde den skulle bli en hit. Man får en sån där skön Bad Boys känsla, karaktärerna har kemi och man skrattar med dom och inte åt dom för man blir liksom en del av deras sköna vänskap. Dom har lyckats med karaktärer, med scener och mycket humor som bara går hem! Snyggt gjort och en film jag kan se många gånger innan jag tröttnar på den!
 
(SPOILER VARNING)
 Störde mig på slutet.. På något sätt var det liksom inte alls kul att dom dödade Johnny och Peter DeLuise som gör en cameo i filmen. Att dom både dödade dem och gjorde de så brutalt var något filmen inte riktigt behövde. Att slutet kändes så häktat och inte lika genomtänkt som resten av filmen var också något jag hela tiden störde mig på. Det är lite synd när en så bra film kan ha så tydliga minus. Men dock är detta inte så stora minus då man tycker filmen är bra i alla fall. Det är också det här med lyckliga slut, att allt faller på plats, att Morton får den där snygga tjejen och att allt löser sig är något jag inte gillar så jätte mycket. Men men, det är en bra film ändå!
 
Slutsatts och poäng:
 Känns som filmen förtjänar bra poäng och den borde ha det också. Plus att jag läste lite nu om att dom planerar en kommande uppföljare till 2014.. Det är ett tag till men då får vi hålla tummarna på att dom lyckas med den också, att dom inte kör 21 jump street åt fel håll nu när dom har en bra början!
 
Detta var min åsikt, om ni vill motbevisa mig får ni se filmen själv.
Skapa er egen åsikt och berätta för mig varför jag har fel i så fall!
 
Filmen får 8 Fåglar av 10
 
 
/ K-Fog
 
 
på bild: Morton Schmidt - Jonah Hill och Greg Jenko - Channing Tatum från
21 Jump Street.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-11-05 20:41:45

YOU SHOT ME IN THE DICK!

Svar: Indeed
K-Fog

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

K-Fog

Älskar film och vill gärna dela med mig av vad jag tycker och tänker! Men ta inte mitt ord för det, se filmen själv och bilda en egen uppfattning.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela