K-FOG RECENSERAR

Filmrecensioner, Filmnyheter, Trailers och mycket mer.

Allt från 1 till 10.

Grattis Oliver!

Publicerad 2012-11-09 15:58:00 i Blogg, Recensioner,

Det är så att en av mina bästa vänner fyller år idag!
Så nu grattar vi alla honom!
 
GRATTIS OLIVER WERKELIN PÅ 17 ÅRSDAGEN!
 
Så jag recenserar idag Oliver Werkelins liv!!
 
 

Om filmen:

Filmen är regisserad av Kevin L. Fogelqvist, regissör bakom livet och alla livets mysterium. Den har skådespelaren Oliver Werkelin, medverkar även i Kevins liv och i många andras som b-karaktär eller statist. Har andra skådisar som även Kevin L. Fogelqvist, som han också är med i många andras liv. Resten av alla karaktärerna är inte viktiga. Fun fact: Oliver gillar att äta papper och morotskaka! Filmen har inte gått hem så bra på andra recenseringssidor den har 0 stjärnor på IMDB och inget betyg på Rotten Tomatoes.
Aj aj, det var inge bra..

Handling:
(Kortfattat och med så få spoilers som möjligt)
Filmen handlar om pojken Oliver Werkelin och hans vänner. Hans liv är rätt tråkigt och drygt, men en vacker sommar lär han känna den vackra och perfekta mannen Kevin L. Fogelqvist. Snabbt ändras Olivers liv från tråkigt till fullt av händelser och roliga ögonblick, allt tack vare Kevin. Så hur slutar nu detta fantastiska äventyr??

 

Mina tankar:
Filmen är rätt händelselös. Tycker den i stortsätt är tråkig och det händer inte för mycket. Den är för lång, dålig story och budget. Det som dock räddar filmen och ger den ett otroligt plus är karaktären Kevin, han är rolig, underbar, fantastisk, snygg och helt enkelt den man ser filmen för att få se! Hade det inte varit för Kevin hade filmen nog fått dåliga betyg.. Men nu lär den få riktigt höga!

(SPOILER VARNING)
Man får veta redan rätt tidigt i historien att Oliver kommer att dö i slutet, något som är rätt tråkigt och ett stort minus, det ger liksom historien en känsla av att "allt är onödigt och inte har någon betydelse". Men sedan när Kevin kommer in i bilden så tänker man "här har vi chans för en uppföljare!" och jag om någon längtar otroligt mycket efter denna film enbart om Kevin, när man nu slipper alla andra tråkiga karaktärer!

Slutsatts och poäng:
Den är lång och inte så bra hela tiden. Inget du kanske ser på 2 timmar så det blir en långsittare! Men den får nog höga poäng ändå för Kevins skull och alla snygga brudar som är med då och då! Längtar till 2:an redan nu! Tjollahopp!

 

Detta var min åsikt, om ni vill motbevisa mig får ni se filmen själv.
Skapa er egen åsikt och berätta för mig varför jag har fel i så fall!

 

Filmen får 11 osynliga Fåglar av 10 för att den är så fantastisk!

 

 

 

/ K-Fog

 
På bild: Oliver Werkelin från Oliver Werkelins liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

K-Fog

Älskar film och vill gärna dela med mig av vad jag tycker och tänker! Men ta inte mitt ord för det, se filmen själv och bilda en egen uppfattning.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela