K-FOG RECENSERAR

Filmrecensioner, Filmnyheter, Trailers och mycket mer.

Allt från 1 till 10.

K-Fog Recenserar: The Vow.

Publicerad 2012-12-04 15:47:31 i 5 - 10, Drama, Filmnytt, Recensioner, Romantik,

Baserad på verkliga händelser, vilket gör The Vow ännu bättre!
 
Om filmen:
Filmen är regisserad av Micheal Sucsy som har regisserat Grey Gardens. Filmens titel på svenska är "Älska mig igen" ifall någon känner igen den bättre så.. Filmen har tjejernas favorit Channing Tatum så tjejerna borde åtmistone bli glada. Channing Tatum gör ett strålande jobb, bra skådis. Hans motpartner är Rachel McAdams, från Mean Girls, The Notebook, Red Eye och Midnight in Paris. Vi har även Jessica Lange, Sam Neill, Jessica McNamee, Wendy Crewson, Scott Speedman och Dillon Casey. Så många bra skådisar i en av 2012's bästa kärleksfilmer (enligt mig), då resterande kritiker var väldigt snåla med poäng, till exempel fick The Vow  stjärna på IMDB och 4.9 på Rotten Tomatoes.

Handling:
(Kortfattat och med så få spoilers som möjligt)
Som sagt är den baserad på sanna historier, vilket betyder att dom inte kan göra vad som helst i filmen utan måste hålla sig så sanningsenligt som möjligt. Den handlar i alla fall om det gifta paret Leo och Paige. Dom är otroligt lyckliga tillsammans, tills en hemsk sak händer. Dom är med i en bilolycka och Paige förlorar minnet, allt hon minns är från flera år tillbaka. I Leos kamp att få Paige att få tillbaka minnet och kärleken till honom har vi en otrolig historia och en grymt bra film!

Mina tankar:
Filmen var faktiskt otroligt bra! Jag blev posetivt överaskad, även fast jag hade hört att den var bra trodde jag inte att den skulle vara något för mig. Den har mer än bara kärlek, den har en djup kamp om något som inte bara handlar om ett par som finner kärleken. Det handlar om den rätta kärleken, om ödet och om sann kärlek. Det kanske verkar som en hel del fjolliga saker för er matcho killar som helst vill se action och om så är fallet, se en annan film. För oss som dock gillar lite djup, lite kärlek och lite mening i en film, då är den här nära perfekt. Att den är baserad på sanna händelser gör den dock väldigt mycket bättre och det var något jag tänkte på genom hela filmen, att något sådant verkligen har hänt (i alla fall liknande), det är jäkligt coolt! Det som ger den otroliga minus är regissörens jobb, att inte riktigt fånga mig som tittar på filmen, då jag inte var med till 100 hela tiden.. Jäkligt synd! Bra film dock, som jag gärna föreslår att ni ser! :)

Slutsatts och poäng:
Den är riktigt riktigt bra och får därför ett riktigt högt poäng, dom som tycker den borde ha högre, till er säger jag såhär: Filmen har sina riktigt bra delar, men några delar där man verkligen tänker "det här är tråkigt" och det händer inte så mycket. Den är nog inte för alla, som många kärleksfilmer.. Men den förtjänar ändå ett toppbetyg!

 

Detta var min åsikt, om ni vill motbevisa mig får ni se filmen själv.
Skapa er egen åsikt och berätta för mig varför jag har fel i så fall!

 

Filmen får 8 Fåglar av 10

/ K-Fog
 
 
På Bilden: Leo Collins - Channing Tatum och Paige Collins - Rachel McAdams från filmen The Vow.

Kommentarer

Postat av: Alex

Publicerad 2012-12-04 16:19:30

Den var faktisk bra!:)

Postat av: Bästis, L.

Publicerad 2012-12-04 17:58:14

Den låter nice, blev lite sugen på att se den nu faktiskt :)

Svar: Haha gör det då ;)
K-Fog

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

K-Fog

Älskar film och vill gärna dela med mig av vad jag tycker och tänker! Men ta inte mitt ord för det, se filmen själv och bilda en egen uppfattning.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela