K-FOG RECENSERAR

Filmrecensioner, Filmnyheter, Trailers och mycket mer.

Allt från 1 till 10.

K-Fog Recenserar: Seeking A Friend For The End of The World.

Publicerad 2012-12-05 11:24:00 i 5 poängare, Drama, Filmnytt, Katastrof, Recensioner, Romantik,

Om filmen:
Filmen är regisserad av Lorena Scafaria, mest känd för Nick and Norah's infinite playlist. I filmen har vi Steve Carell som vanligtvis gör komedifilmer, som tex Dinner for Schmucks och Crazy, stupid, love. Han gör alltid lika bra ifrån sig, han får även spela med snyggingen Keira Knighley, från tex Pirates of the Caribbean filmerna, pride and prejudice och King Arthur. Filmen har fått blandade betyg och kritik, från min synvikel skulle den lätt kunna ta hem priser, men kanske inte folks hjärtan, det är skillnad! Den har fått stjärnor på IMDB och 6,2 på Rotten Tomatoes. Hyfsade poäng!

 

Handling:
(Kortfattat och med så få spoilers som möjligt)
Jorden kommer gå under om 3 veckor
då en asteroid vid namn Matilda kommer förinta allt liv på jorden. Dodge Petersen, en kille vars liv är fullt av olycka och ånger förlorar sin fru och all mening medan alla andra gör det dom alltid har vilja göra, festa, mörda, ha sex och mycket mer. Dodge vill hellst vara själv, tror han i alla fall, tills han träffar hunden Sorry och den konstiga tjejen Penny Lockhart. Tillsammans drar de 3 iväg för att hitta de perfekta sättet att dö på och finner även lyckan tillsammans.

 

Mina tankar:
En rätt deprimerande film faktiskt, den ska väl vara rolig här och var men har bara den här deprimerande känslan hela tiden som ligger över filmen och kväver alla andra stunder.. Visst är den fin och har ett djup man inte hittar i många filmer då konceptet är rätt unikt, men man vet ju att dom kommer dö, vilket också är meningen med filmen.. Det är bara det att, utan att man tänker på det så mycket drar det ner stämningen och meningen med filmen. Den har sina bra stunder och jag tyckte den var fin, men inte så bra om man nu ska säga att fin och bra inte är samma sak utan att jag ger den respekt för den är fin, men den är inte så bra, så den hamnar på en väldigt neutral nivå i mina ögon. Bra skådisar och en söt hund, bra upplägg, story och några känsliga stunder!

 

Slutsatts och poäng:
Den får en neutral poäng då själva filmen kändes så neutral i sig. Den är dock bra, ingen jag skulle vilja se igen, inte för den är dålig men bara rätt tråkig och inte bra på det sättet.. Men den kanske kan ge en tankeställare eller två, den har mer djup i sig än man kanske ser första gången ;)

 

Detta var min åsikt, om ni vill motbevisa mig får ni se filmen själv.
Skapa er egen åsikt och berätta för mig varför jag har fel i så fall!

 

Filmen får 5 Fåglar av 10

/ K-Fog
 
På Bilden: Dodge Petersen - Steve Carell och Penny Lockhart - Keira Knightley från filmen Seeking a friend for the end of the world.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

K-Fog

Älskar film och vill gärna dela med mig av vad jag tycker och tänker! Men ta inte mitt ord för det, se filmen själv och bilda en egen uppfattning.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela