K-FOG RECENSERAR

Filmrecensioner, Filmnyheter, Trailers och mycket mer.

Allt från 1 till 10.

K-Fog Recenserar: Premium Rush.

Publicerad 2012-12-13 13:32:36 i 5 - 10, Filmnytt, Komedi, Recensioner, Sport,

Som Fast and Furious.. Fast på cykel = Premium Rush!

Om filmen:
Filmen är regisserad av David Koepp, bakom Secret Window, Ghost Town och är manusförfattare till många storfilmer, som Jurassic Park och Mission Impossible. Vi ser skådespelarna Joseph Gordon-Levitt, Michael Shannon, Dania Ramirez och Jamie Chung i en fartfylld och unik film, likt en Fast And Furious.. Fast på cyklar! Det kanske låter väldigt löjligt, men är faktiskt jäkligt underhållande. Bra skådisar och en märkligt underhållande film som lyckats få stjärnor på IMDB och 6.4 på Rotten Tomatoes, inte illa måste jag säga!

Handling:
(Kortfattat och med så få spoilers som möjligt)
Cykelbudet Wilee
är den snabbaste av alla cykelbud i New York. När han får uppdraget att leverera ett tillsynes vanligt kuvert till en viss adress dras han in i en fartfylld kamp om kuvertet, då helt plötsligt alla verkar vara efter det. Den kurrupta polisen Bobby Monday, hans ex-flickvän Vanessa, hans rival Manny och många andra är alla på jakt efter kuvertet, ett kuvert mer värdefullt än dom vet..

Mina tankar:
Ingen film man lägger på minnet och den är inte överdrivet cool, men underhållande. Den har sinna brister, man märker till exempel att regissören inte riktigt gjort sitt jobb när skådespelaren Michael Shannon nästan byter personlighet igenom filmens gång, en liten besvikelse som kanske inte alla märker. Man känner inte heller relevansen eller verklighets känslan i en sån här film.. Men den är ändå underhållande och fint filmad, håller måttet och man känner sig nöjd med filmen, även fast det känns som något fattas hela tiden. Ingen film jag skulle visa upp för mina vänner eller så, då den tyvärr knappt läggs på minnet efter man sätt den.. Synd på en så unik story!

Slutsatts och poäng:
Den får en neutral poäng, då jag känner mig rätt neutral efter att ha sett filmen. Den får lite mer åt de högre än de lägre, då den är väldigt underhållande, bra skådespelare och lyckades hålla mig intresserad, även fast det handlade om cyklar.. Något alla inte hade lyckats med! Så på den biten, bra jobbat David Koepp.

 

Detta var min åsikt, om ni vill motbevisa mig får ni se filmen själv.
Skapa er egen åsikt och berätta för mig varför jag har fel i så fall!

 

Filmen får 6 Fåglar av 10

/ K-Fog
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På bilden: Wilee - Joseph Gordon-Levitt från filmen Premium Rush.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

K-Fog

Älskar film och vill gärna dela med mig av vad jag tycker och tänker! Men ta inte mitt ord för det, se filmen själv och bilda en egen uppfattning.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela