K-FOG RECENSERAR

Filmrecensioner, Filmnyheter, Trailers och mycket mer.

Allt från 1 till 10.

K-Fog Recenserar: Looper.

Publicerad 2012-12-03 14:23:43 i 5 - 10, Action, Drama, Filmnytt, Recensioner, Sci-Fi, Övernaturligt,

Om filmen:
Filmen är regisserad av Rian Johnson, som även regisserat Brick och The Brothers Bloom. Omsminkad och förvandlad till en ung Bruce Willis har vi Joseph Gordon-Levitt som tar hem priset i den här filmen, Joseph har varit med i Inception, 50/50 och The Dark Knight Rises. Han är en grym skådespelar som i den här filmen sminkas om för att se ut som en ung Bruce Willis, vilket han även gör och gör sjukt bra! Så Bruce Willis är självklart med i filmen, han är känd från Die Hard och många, många fler! Han är en av mina favorit skådespelare och det är skönt att se han över 57 och fortfarande lika grym som alltid! Vi har även Emily Blunt, Paul Dano, Noah Segan, Piper Perabo, Jeff Daniels, Pierce Gagnon, Xu Qing och Tracie Thoms. Bra skådisar, grymt manus, gryma scener, grym film! Den har fått hela 4 stjärnor på IMDB och 8.1 på Rotten Tomatoes. En av de bästa filmerna jag sett på länge!

 

Handling:
(Kortfattat och med så få spoilers som möjligt)
Filmen handlar om Loopern Joe Simmons, en Looper är någon som dödar folk från framtiden och får pengar för det. Om några år är det möjligt med tidsresor, dock är det förbjudet! Så alla som kommer tillbaka i tiden från framtiden blir skjutna av så kallade Loopers. När Joe en dag får höra om en kille som kallas "The Rainmaker" som skickar alla Loopers framtida jag tillbaka i tiden för att bli dödade möts Joe med sig själv 30 år fram i tiden, båda på varsin sida med vapen riktade mot varandra i en kamp om två olika framtider!

 

Mina tankar:
Snurrig handling och man förstod kanske inte allt som man ville förstå, man försökte liksom tänka efter och lösa alla gåtor.. Vilket var ovanligt svårt! Så det är ett stort plus faktiskt! Att man inte kunde lista ut vad som skulle hända innan det gjorde det, vilket jag brukar bli besviken när jag gör.. Men jag märkte en sak när jag såg filmen, ungefär när jag hade sett till mitten, då tänkte jag efter och märkte att jag inte visste vad huvudkaraktären ens hette.. Det var lite konstigt! Vet inte om det beror på att jag inte var uppmärksam eller om det var storyn i filmen som inte funkade så att man la det på minnet, men det kom ikapp en och filmen var skitbra! Riktigt häftig och rätt unik historia, något som dom gjort så grymt bra, med snygga effekter och snygga scener. Dom har även gjort Joseph Gordon-Levitt till en ung Bruce Willis, något som gjorde allt så mycket bättre! Något jag hoppas dom får priser för! Så se filmen! Jag älskar Bruce Willis, så två Bruce, kan det bli bättre?! Se den! :D

 

(SPOILER VARNING)
Jag gillade filmen, verkligen, bara en liten sak.. Världens mest irriterande barn som fick rollen som The Rainmaker! Grym barnskådis, riktigt övertygande och så.. Men hans karaktär var bara sååå jävla irriterande! Haha om ni ser filmen så kommer ni nog förstå! Men men, sånt får man bara förbise! Det var snyggt det där med att allt som hände den yngre versionen hände med den äldre, som ärr och liknande! En otäck scen när snubben börjar förlora kroppsdelar.. Men den var snyggt gjord så det ger filmen bara plus! Många plus i den här filmen :D ogillade och gillade slutet, det var ett sådär fint slut, ett sånt slut som är lite djupare än bara ett lyckligt slut.. Men gillade inte att man inte fick veta vad som händer med barnet och mamman, man vet ju inte om Joe dog i onödan eller inte.. Fast antagligen inte, men ändå! Dom kunde visat något mer liksom..

 

Slutsatts och poäng:

Tänkte ge filmen 9 fåglar.. Men tittade igenom filmerna som jag gett 9 och känner inte att den hör hemma där! Den är sjukt bra men inte som dom andra som har 9, dom är liksom.. Ja om 10 är det bästa jag kan tänka mig och 9 är strax efter.. Det här är inte det bästa jag kan tänka mig, även fast jag älska filmen hade den inte riktigt "det där", det som gör den till att jag tveklöst sätter högsta betyg! Brukar ta det som först känns rätt, kanske ändra om jag tänker efter, men det jag brukar tänka på först när filmen är klar, brukar vara rätt! Men den får ändå ett av de högsta betygen! För den förtjänar det!

 

Detta var min åsikt, om ni vill motbevisa mig får ni se filmen själv.
Skapa er egen åsikt och berätta för mig varför jag har fel i så fall!

 

Filmen får 8 på gränsen till 9:e Fåglar av 10!
Lite svårt att bestämma mig..

/ K-Fog
 
 
 
På Bilden: Joe Simmons - Bruce Willis och Joe Simmons - Joseph Gordon-Levitt från filmen Looper.

Kommentarer

Postat av: Shanelle

Publicerad 2012-12-03 16:40:20

Tips: kolla Funny People! Vet ju vad jag själv tycker, skulle dock vara kul att höra din åsikt då du gör sjukt bra filmrecensioner annars:)

Svar: Har sett den, den är rätt gammal! Antar att du tyckte den var bra? Så då vill jag ju inte göra en recension och göra dig besviken.. Men kanske kommer en i framtiden då :) Jävligt kul att du läser och är så snäll! Det betyder mycket :D
K-Fog

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

K-Fog

Älskar film och vill gärna dela med mig av vad jag tycker och tänker! Men ta inte mitt ord för det, se filmen själv och bilda en egen uppfattning.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela