K-FOG RECENSERAR

Filmrecensioner, Filmnyheter, Trailers och mycket mer.

Allt från 1 till 10.

K-Fog Recenserar: Lockout.

Publicerad 2012-12-11 12:50:02 i 5 poängare, Action, Filmnytt, Komedi, Recensioner, Sci-Fi,

En film vid namn Ms One: Maximum Security eller mer känd som Lockout.

Om filmen:
Filmen är regisserad av James Mather och Stephen St. Leger, två regissörer jag faktiskt inte kan hitta någon om, så dom är väl nybörjare, såfall, bra jobbat. Skådespelarna är: Guy Pearce, från Memento och Lawless. Följt av Maggie Grace, Vincent Regan, Joe Gilgun, Lennie James och Peter Stormare! Filmen har fått 3 stjärnor på IMDB och 5 på Rotten Tomatoes.

Handling:
(Kortfattat och med så få spoilers som möjligt)
Filmen utspelar sig i framtiden, då vi tydligen byggt ett fängelse ute i rymden, så stort att det kan ta över 500 fångar och sätta dom i "stasis" vilket är ett tillstånd då man är nedfryst hela fängelsestraffet. En kille tagen för ett brott han säger sig vara oskyldig till, Snow, blir skickad för att rädda presidentens dotter som tagits fånga på detta rymdfängelse av massa fångar påväg att rymma därifrån. Filmen handlar alltså om Snow på jakt efter att rädda presidentens dotter och få tag på en väska som kan bevisa att han är oskyldig.

Mina tankar:
Filmen hade en seg början, rätt dålig handling, men en rolig kille som huvudperson, resten var hyfsade skådisar. Kort sammanfattning. I början av filmen fattar man inte så mycket av vad som händer, vilket jag anser är en dålig början, då man inte får med alla tittarna.. Man vill liksom inte bry sig om vad som händer då det inte känns relevant. Sen kommer dom in i fängelset och det blir lite mer action, lite bättre handling, men dom kunde ha börjat där liksom.. Snow är riktigt rolig, drar bra vitsar och jag gillade honom som huvudperson, om han dock passar in i actionfilmen vet jag inte, då han får det att kännas som en komedi. Sen hela vitsen med väskan krånglade bara till det. Dom hade en fin tvist på hela grejen och en bra idé bakom väskan, men den kändes överflödig. När man väl sett hela filmen, så känns det bara som en film man sett förut, inget speciellt eller nytt.

Slutsatts och poäng:
Kunde inte riktigt bestämma mig om den var bra eller dålig. Så den får en svensk poäng, helt lagom.

 

Detta var min åsikt, om ni vill motbevisa mig får ni se filmen själv.
Skapa er egen åsikt och berätta för mig varför jag har fel i så fall!

 

Filmen får 5 Fåglar av 10

 

/ K-Fog
 
 
På bilden: Snow - Guy Pearce från filmen Lockout

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

K-Fog

Älskar film och vill gärna dela med mig av vad jag tycker och tänker! Men ta inte mitt ord för det, se filmen själv och bilda en egen uppfattning.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela