K-FOG RECENSERAR

Filmrecensioner, Filmnyheter, Trailers och mycket mer.

Allt från 1 till 10.

K-Fog Recenserar: Killer Joe.

Publicerad 2012-12-10 14:21:29 i 1 - 5, Drama, Filmnytt, Recensioner,

En skitfilm kallad Killer Joe..

Om filmen:
Filmen är regisserad av William Fiedkin som gjort Exorsisten! Alltså en bra regissör. Skådespelarna är också bra, huvudrollen går till Emile Hirsch, från Into the Wild, Speed Racer, Milk och The Darkest Hour.. Alltså en grym skådespelare, följt av fler bra skådespelare som: Matthew McConaughey, Thomas Haden Church, Gina Gershon, Juno Temple.. Ett gäng bra skådisar.. Så vad gick fel? Den har konstigt nog stjärnor på IMDB och 6.8 på Rotten Tomatoes. Poäng jag måste säga "WTF" till asså!

 

Handling:
(Kortfattat och med så få spoilers som möjligt)
Den handlar om Chris Smith, en kille som sitter i skiten och är skyldig fel folk pengar. Han försöker få tag på pengar från olika folk men hittar ingen som är villig, då hans familj är väldigt fattig. Chris och hans pappa Ansel bestämmer sig för att hyra in en hitman för att ta död på Chris mamma, som har en stor försäkring ifall något skulle hända. Dom hyr in Killer Joe som vill ha betalning i förväg, vilket dom inte kan ge honom.. Och blir då tvungna att ge honom Chris lilla syster Dottie som betalning tills han kan få sina pengar. Vad som händer sen.. Behöver ni knappast bry er om..

 

Mina tankar:
En riktigt, riktigt konstig film som har fått en otroligt hög poäng på IMDB och Rotten, som jag i mina vildaste drömmar inte kan förstå, för filmen, utan tvekan, Suger! Den var så dålig så jag fick tvinga mig själv igenom hela då jag trodde kanske slutet kunde vara värt det, att dom hade någon tanke bakom.. Men jag hade fel, slutet var bara ännu dåligare.. Det gör inget om ni läser spoiler biten, för det är inte värt att se filmen..

 

(SPOILER VARNING)
Efter filmen var slut satt jag bara där och tänkte "vad fan var det jag nyss slösa tid på?" och så är det, ibland görs även dåliga filmer. Den handlar alltså om Chris som vill betala sina skulder, det handlar om Killer Joe som är totalt psyko, som ligger med Chris lilla syster, som typ är efterbliven. Det handlar om Killer Joe som slår sönder Chris låtsasmamma och får henne att suga av en chickenbit eller något.. Sen slutet.. Slutet är så dåligt.. Killer Joe börjar slå Chris för att han inte kan betala honom, Chris pappa och låtsasmamma håller i honom och skriker att Killer Joe ska döda honom. Då kommer Dottie in med en pistol och börjar skjuta alla, alla förutom Killer Joe.. Så säger hon att hon är gravid och filmen är slut.. WTF? Vad var då meningen med filmen? Om ni nu ska se filmen, se den inte, det är inte värt det, bara lita på mig, den är bara irriterande dålig.

 

Slutsatts och poäng:
Jag vet inte varför den har höga poäng på IMDB och Rotten, men nu har den det.. Så då ska jag göra det enda rätta och ge den de poäng som den förtjänar! Hade det inte varit för skådespelarna som faktiskt är duktiga och gör ett bra jobb även i den här filmen, hade jag nog inte ens recenserat den..

 

Detta var min åsikt, om ni vill motbevisa mig får ni se filmen själv.
Skapa er egen åsikt och berätta för mig varför jag har fel i så fall!

 

Filmen får 2 Fåglar av 10

1 angry bird
2 angry birds
/ K-Fog
 

På bilden: Killer Joe - Matthew McConaughey från filmen Killer Joe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

K-Fog

Älskar film och vill gärna dela med mig av vad jag tycker och tänker! Men ta inte mitt ord för det, se filmen själv och bilda en egen uppfattning.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela